Eurovision 2022: Consiliul de administrație al RAI discută despre orașul gazdă
Ședința are loc pentru a soluționa o serie de chestiuni, de la economiile financiare și gestionarea datoriilor până la ofertele pentru găzduirea Eurovision 2022.
17 orașe, capitale de provincie și municipalități, sunt în curs de desfășurare pentru a găzdui concursul Eurovision 2022. Joi, 5 august, a fost termenul limită pentru potențialele gazde de a-și depune ofertele la RAI.
Orașele aflate în cursă sunt: Bologna, Genova, Florenţa, Milano, Roma, Torino, Trieste.
Capitale de provincie care licitează pentru a găzdui sunt: Alessandria, Matera, Pesaro, Rimini, Viterbro.
Următoarele municipalități au depus oferte: Acireale (Catania), Bertinoro di Romagna (Forlì - Cesena), Jesolo (Veneția), Palazzolo Acreide (Siracuza), Sanremo (Imperia).
Pentru a fi considerat un oraș gazdă, orașul potențial și locul de desfășurare trebuie să îndeplinească anumite criterii. Orice potențial oraș gazdă trebuie să aibă:
- un aeroport internațional aflat la cel mult 90 de minute de oraș.
- peste 2.000 de camere de hotel din zona aproape de eveniment.
- o infrastructură (stadion / loc / centru) capabilă să găzduiască o transmisie live la scară largă cu cerințele minime enumerate mai jos.
Orice potențial loc trebuie să aibă:
- în interior aer condiționat și un perimetru bine definit;
- o capacitate de audiență în sala principală de aproximativ 8.000 - 10.000 în timpul evenimentului (care corespunde cu 70% din capacitatea maximă a acelui loc pentru concerte regulate, luând în considerare nevoile specifice de scenă și producție ale concursului Eurovision);
- o sală principală cu capacitatea de a găzdui setul și toate celelalte cerințe necesare pentru a face o producție la nivel înalt (aceasta include specificații referitoare la capacitateai de încărcare în acoperiș, degajare la grinzi joase, acces ușor de încărcare etc.);
- un spațiu amplu în cadrul accesului ușor la sala principală pentru a susține nevoile suplimentare de producție, cum ar fi un centru de presă, spații de delegație, dressing-uri, facilități pentru artiști, facilități pentru personal, ospitalitate, facilități pentru public, etc;
- trebuie să fie disponibil exclusiv cu 6 săptămâni înainte de eveniment, 2 săptămâni în timpul spectacolului (care va avea loc în mai) și o săptămână după încheierea evenimentului pentru demontare.