images

183 de milioane de telespectatori la concursul Eurovision

Concursul Eurovision Song Contest, cel mai mare eveniment de muzică live din lume, a fost văzut de 183 de milioane de telespectatori pe 36 de piețe. 

Marea finală a celei de-a 65-a ediții a Eurovision Song Contest a obținut, în medie, o cotă de audiență TV cu 4 puncte procentuale mai mare decât ultimul concurs din 2019 de 40,5%.  Aceasta este mai mult decât dublul cotei medii de vizionare primetime pentru același grup de canale (19,4%).

Concursul a fost un succes masiv pentru publicul tânăr.  Ponderea de vizionare a Marii Finale în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 15 și 24 de ani a crescut cu 7 puncte procentuale față de 2019. 52,8% din acea grupă de vârstă se uita la televizor la acel moment, ceea ce este de 4 ori mai mare decât media canalelor de difuzare (14,5%  ).

Pe net

Online, în săptămâna concursului Eurovision, 50,6 milioane de spectatori unici din 234 de țări au urmărit pe canalul oficial YouTube, în creștere cu 28% față de 2019. Tinerii de 18-34 de ani au reprezentat 71% dintre cei care au vizionat conținut live.

În aceeași săptămână, conturile de socializare oficiale ale concursului au generat 14 milioane de acțiuni de implicare pe postări (Instagram, Facebook, Twitter, TikTok).  Noul canal TikTok a generat, de asemenea, 4,3 milioane de oameni interesati.

Conținutul de pe pagina oficială de Facebook a ajuns la 21 de milioane de oameni, iar alte 8 milioane de persoane au ajuns pe Instagram, unde postările au fost văzute de 170 de milioane de ori.  Aproape 5 milioane de tweet-uri despre concurs au fost trimise în noaptea Marii Finale, cu aproape 80 de milioane de vizionări totale pe Twitter pentru videoclipuri legate de Eurovision în timpul săptămânii evenimentului. ***

Revenind mai puternic ca niciodată

În 2020, când fostul Executive Supervisor al concursului Eurovision, Jon Ola Sand, a trebuit să anunțe anularea evenimentului, a promis că Eurovision Song Contest va reveni mai puternic ca niciodată.  În multe țări, asa a fost, într-adevăr.

În țara câștigătoare, Italia, Concursul Eurovision a oferit cea mai mare audiență pentru Rai de când s-au alăturat competiției după o absență de 13 ani în 2011. O medie de 4,3 milioane de telespectatori au urmărit Marea Finală, reprezentând 24,4% din TV  vizionarea în țară.

Țara gazdă, Olanda, a înregistrat cea mai mare audiență pentru Marea Finală înregistrată **, în creștere + 21% față de 2019. 5,4 milioane de telespectatori au urmărit pe NPO, care au organizat evenimentul cu NOS și AVROTROS.  Audienta uriasa a reprezentat 78,5% din vizionarea TV în Olanda.

Franța, care a ocupat locul al doilea la concurs pentru prima dată din 1991, a obținut cea mai buna audienta din ultimul deceniu, cu 5,5 milioane de spectatori, în creștere cu 15% față de 2019.

7,4 milioane de telespectatori au urmărit în Regatul Unit - cel mai mare număr din 2014 și în creștere cu 6% față de 2019.

Germania continuă să ofere cel mai mare public din toate piețele pentru al 11-lea an consecutiv, cu 7,8 milioane de telespectatori, în creștere cu 3% față de 2019.

Locul 4 Islanda a avut încă o dată cea mai mare cotă de vizionare a oricărei piețe, cu 99,9%.

Finlanda a ajuns la Marea Finală după un an de absență în 2019 și a obținut cea mai bună audiență înregistrată ** cu 1,4 milioane de telespectatori, reprezentând 81,4% din vizionarea TV în Finlanda.  Aproape de 3 ori publicul care s-a uitat în 2019.

Marea finală a celui de-al 65-lea concurs Eurovision a fost difuzată și de 11 organizații de radio EBU.

Martin Österdahl, care a supravegheat primul său concurs Eurovision Song, în calitate de Executive Supervisor, a spus:

Suntem încântați să vedem că publicul a salutat revenirea concursului Eurovision Song în număr atât de mare și foarte mândri că a adus milioane împreună într-un moment în care atât de mulți sunt încă separați.  Răspunsul covârșitor pozitiv la spectacolele incredibile din acest an de la NPO, NOS și AVROTROS și succesul uriaș al lui Måneskin și atât de multe dintre melodiile din acest an demonstrează că, chiar și în cel de-al 65-lea an, impactul Concursului Eurovision este mai mare ca niciodată.

Producătorul executiv al Eurovision Song Contest 2021, Sietse Bakker, spune că este extrem de mândru de echipa din spatele spectacolelor.

Au fost 1.624 de persoane implicate.  Au lucrat foarte mult în ultimele săptămâni, luni, doi ani pentru a crea aceste spectacole incredibile în acest timp bizar și ireal.

El a subliniat, de asemenea, angajamentul enorm pe care toți membrii EBU participanți l-au luat pentru a se asigura că toți artiștii ar putea fi, în fapt, pe scena din Rotterdam.

Datorită încrederii lor în organizația noastră, Concursul Eurovision se întoarce din nou: cu spectacole puternice live pe scenă și, în cele din urmă, un câștigător fantastic.

Foto: eurovision.tv